A munka világa - Éva utolsó cikke a Klubújság számára

Mint tudjátok, egy étteremben dolgozom, limonádékat készítek. Narancsosat, amiben gyömbér és menta darabok vannak, málnásat, amiben gránátalmamag és sárgadinnye darabok találhatóak, meg még bodzásat és meggyeset is. Igen ám, de beköszöntött az ősz, nem kell a hűsítő limonádé. Ezért nekem más munkát találtak ki. Különböző húsokat kell kiporcióznom kis üvegtégelyekbe. Ezek felkerülnek a kiszolgáló pultba és salátákba teszik a vendégeknek. A saláta áll jégsalátából, uborkából, paprikából, paradicsomból. Erre a salátaágyra teszik rá a különböző húsokat. Van mézes-mustáros, pesztós (ez egy zöld fűszerkeverék) és van egy füstölt húsos is. A húsok kis darabokra vannak felvágva és szószban keverik össze. Állítólag még más munkám is lesz, csak várni kell egy speciális turmixgépre.
Különben szeptemberben kicsit megijedtem, mert négy kollegámnak mondtak fel. Köztük volt egy megváltozott munkaképességű is. Féltem, hátha nekem is ez lesz a sorsom. De nem, én maradhatok. Úgy látszik elégedettek a munkámmal. Igaz, nagyon igyekszem. Egy nagy bánatom van, hogy csak egyszer lehet kimenni cigarettázni. Aki dohányos az tudja, hogy mit jelent, mikor órákon át nem gyújthat rá. Na de ez legyen a legnagyobb bajom.
Most kaptam magam mellé egy 33 éves megváltozott munkaképességű fiatalembert. Szinte olvashatatlan az írása, számolni nem tud, valószínűleg diszkalkuliás. Figyelemhiányos és rengeteget beszél, de nem tud figyelni egyszerre a munkára és arra, amit mond. Úgyhogy nekem kell figyelnem őrá is, meg a munkájára is. Nagyon sok türelem kell hozzá. Eleinte le is fárasztott rendesen. De aztán előkapartam a pedagógus tapasztalataimat. Türelem, odafigyelés, állandó ellenőrzés kell. Most már egész jól elvagyunk. Nagy előnye a fiúnak, hogy tisztaságmániás, ezt nagyra értékelem.
Hát így telnek mostanában a napjaim. Karácsonyig hajtás, utána lesz egy kis szünet. Jó lesz.

Sz. Éva
2018

(Ez Éva utolsó írása a Klubújság számára. A lap megjelenésekor sajnos már nincs közöttünk.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése