MACSKAKIÁLLÍTÁS A LURDY HÁZBAN


Fanny cica

Mivel nagy állat- és főleg macskarajongó vagyok, így elhatároztam, hogy a november 19-20-i hétvégi macskakiállításra elmegyek. Sok évvel ezelőtt voltam ilyen eseményen. Velem jött unokahúgom is, ő is szereti a macskákat, és van saját cicája is, akárcsak nekem. A képen Fanny cicám látható, ahogy igyekszik elérni, hogy Vele foglalkozzunk és ne a kártyázással.

Amikor beléptem a terembe, elámultam azon a forgatagon, ami ott volt. Rengeteg látogató, jó néhány ketrec, amiben cicák ültek vagy éppen aludtak. Nagyon sok tápszer árusító cég települt ki, és ajánlottak a macskák számára a legfinomabb, legjobb minőségű száraz és konzerv ételeket. A célunk eredetileg is az volt, hogy ott majd be is vásárolunk.
Ahogy már írtam, a ketrecekben békésen üldögéltek vagy szunyókáltak a cicák, sokszor egyedül vagy társaikkal.

Maine coon cica ketrecben
Maine coon, amint gazdája bemutatja

 Láttunk gyönyörű maine coon cicát, aki ott üldögélt, és ami az egyik kedvenc fajtám. Ez egy hatalmas méretű, hosszú szőrű típus, a természete is nagyon jó, békés, csendes, az USA nemzeti macskája. Egy másik maine coon cicát gazdája felemelve mutatja be.



Miközben ott voltunk, a verseny is folyt.

A kategóriákat több szempontból határozták meg. Pl. Hosszú szőrűek, félhosszú szőrűek, rövidszőrűek, sziámi, illetve keleti macskák, házimacskák. Ami meglepett, hogy létezik hosszú szőrű házimacska is. Egy ilyen, hatalmas szürke cicát mutatott be a gazdája, aki díjat is nyert vele. A cica neve Cleopátra volt.

Természetesen azonos fajtájúak is versenyeztek. Ezen kívül megkülönböztettek hím, nőstény, illetve kasztrált cicákat, illetve kor szerint is csoportosították őket.

A zsűri előtt külön, egyenkénti állványokhoz hívták a tulajdonosakat, ill. azok feltették a macskájukat az állványra. A gazdik felemelték, forgatták, kinyújtották vagy éppen valami játékot lengettek előttük. A versenyző cicák mind nyugodtak voltak, csendesek, engedelmesek, nyávogást alig hallottam. Az első három helyezett érmet kapott szalaggal a nyakukba helyezve, valamint szép serlegeket.

Nagyon sok különleges fajtát láttam itt. Sok bengáli cica volt, és voltak gyönyörű perzsa cicák.

Perzsa macska

Nekik hosszú szőrű bundájuk van, és nem szabad őket összetéveszteni a török angora macskákkal. A perzsa cicák Perzsiából (mai Irán) származnak, az angora macskák pedig Törökországból.




Sziámi cicákat is bemutattak, melyek Sziámból, a mai Thaiföld-ről származnak, valamint még sok más rövid ill. hosszú szőrű macskát. Megemlítem még a himalája típust, ami szintén az egyik kedvenc fajtám. Ez a cica a perzsa és sziámi keveréke.


Nagyon cukik voltak a kölyök almok is. Itt a képen egy férfi három kicsi brit rövid szőrű cicát tart a kezében.



Összességében elmondhatom, hogy nagyon jól éreztem magam a kiállításon, igazi élmény volt számomra.

Sz-né Zsuzsa
2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése