Művészetterápia


Február elején egy szimpatikus kis hölggyel ismerkedtünk össze, aki önkéntesként művészetterápiás csoportot vezetett.
Szerdán délutánonként ½5-től 6-ig tartottak a foglalkozások. Ezek mindig azzal kezdődtek, hogy megbeszéltük, ki hogy érzi magát. Utána egy relaxációs gyakorlat következett. Volt, amikor zene, volt, amikor egy mese felolvasása folyt a relaxáció alatt. Utána következett az a feladat, hogy rajzoljuk le azt a képet, amely megragadt bennünk ez idő alatt. Ezek után megbeszéltük az elkészített alkotásokat. Egyszer agyaggal dolgoztunk, máskor festettünk vagy rajzoltunk.
Miki: Jó volt a légkör, Ildikó mindig nagyon kedves volt.
Ali: Bár én rajzolni nem tudok, mégis nagy kedvvel próbáltam megeleveníteni a bennem felgyülemlett gondolatokat. Kb. 10-12 alkalommal jöttünk össze, és érdekes volt, hogy minden esetben más és más témával foglalkoztunk. Annyira tetszett nekünk a terápia, hogy megkértük Ildikót: ha lehet, folytassuk szeptemberben a foglalkozásokat. Ő ígéretet is tett rá.
Miki: Én is nagyon jól éreztem magam. Különösen az tetszett, amikor zenére rajzoltunk. Én csak pár órán tudtam részt venni. Az egyik művem olyan jól sikerült, hogy mindenkinek nagyon tetszett. Haza is vittem magammal, hogy kirakjam otthon a falra.
Éva: Nekem is nagyon jó emlékeim vannak. Kellemes meglepetésként ért, hogy milyen színekkel dolgoztam ösztönösen. Sokkal vidámabb és élénkebb alkotások születtek, mint amit én gondoltam. Saját magamról jobb véleményem lett ez által.
Anna: Mindig nagyon izgatottan vártam a foglalkozásokat. Általában kellemesen éreztem magam, de volt olyan is, hogy felzaklatott a téma. Ettől aztán órákon keresztül feszült voltam. Mindennek ellenére várom, hogy újra induljon ez a csoport.
Judit: Én azért érdeklődtem, mert nagyon szeretem a klub Alkotó csoportját. Azt gondoltam, ez is valami hasonló lesz. Megragadott a légkör nyugodtsága. Annyira sikerült a relaxáció, hogy magam előtt láttam egy nagy barna medvét, amit meg is csináltam agyagból. Nagyon ki tudtam rakni papírra az érzéseimet, és ez nagyon jól esett.
Reméljük, hogy szeptemberben ténylegesen folytatódhat ez a csoportfoglalkozás, amit mindannyian nagyon szerettünk.

Ali
2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése