Na ezt übereld! - romantikus novella


- Hogy egyeseknek milyen sürgős! - mondta Hajdú Ferenc, übertaxis félhangosan autója volánja mögött. Egy fiatal srác ugyanis a piros jelzés ellenére átment a zebrán.
2014. augusztus 30. volt, éjjel 2 óra. A férfi a Hősök terére igyekezett, ugyanis ott egy fiatal nő várta. Egyszóval fuvarja volt.
A nő a 7-es troli megállójában várta. Egy világoskék blúz és egy fehér szoknya volt rajta. Ferenc magában megjegyezte: „Milyen csinos!” A nő beült a hátsó ülésre és bemondta a címet. -Tudja, egy buliban voltam, innen nem messze, de eluntam magam és eljöttem. Mások még azt mondták hajnali 5-ig maradnak. Tudja, sok szimpatikus csajszi meg pasi gyűlt ott össze, de aztán fél 2 körül jutott eszembe, hogy a macskám még nem kapott vacsorát. - mondta még a nő.
Ferenc némán hallgatta, majd amikor a nő abbahagyta „monológját” bekapcsolta a rádiót. A RÁDIÓ 1-en épp a „More than a feeling” című szám ment.
- Szeretem ezt a számot - mondta halkan elmélázva a nő.- Jó szám és
- Elnézést, hogy félbeszakítom, de ön nem Rezes Judit?
A nő hallgatott egy sort, majd bizalmatlanul, lassan, halkan így szólt:
- Ismerjük egymást? Valóban Rezes Judit vagyok. Honnan a
- Tudtam én! - csapott vidáman a kormányra a férfi. - Nem emlékszel? A gimnáziumban. harmadikban és negyedikben egy osztályba jártunk. Hajdú Feri vagyok. Te korrepetáltál anno matekból.
A nő elmosolyodott.
- Jé, tényleg! Hajdú Feri! Buta voltál a geometriához, mint a tök! Te inkább töriből, meg irodalomból voltál jó.
 A férfi bólintott.
- Igen. Hány éve is érettségiztünk?
-17 éve.
- Akkor te is most vagy 35.
- Annyi vagyok. Na és, mondd Feri, nős vagy?
- Elvált. Emlékszel Kiss Eszterre?
- Arra a stréberre? Hát hogyne! Szinte minden tárgyból ötöse volt. Hiába hívtuk néha-néha bulizni, mindig az volt a válasza: „bocs, fiúk, lányok tanulnom kell…”
- Ő volt a feleségem - mondta halkan a férfi.
Judit a szája elé kapta a kezét.
- Jaj, ne haragudj! Ezer bocs! Én nem akartam…
- Semmi baj, Judit! Azért váltunk el 2009 őszén, mert megcsalt a legjobb barátommal. Sohasem bocsátottam meg neki! Még ma is elönt a szomorúság, ha arra gondolok, hogy ő és Péter…
A nő halkan szólalt meg:
- Nagyon sajnálom, Feri…
Időközben a rádióból már Britney Spears Toxicja hallatszott. Az autó már a Rákóczi úton járt az Uránia mozi környékén.


D.Zsolt
2016

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése