Zenecsoport 2010

   Régen is volt zenecsoport. Sokat vitatkoztam akkor a tematikájáról. Inkább azoknak szólt, akik tudtak valamilyen szinten zenélni. Cél volt az is, hogy aki ne, az tanuljon meg segítséggel. Gyártottunk saját kezűleg zeneszerszámokat, nekem ez a tematika nem tetszett. Később pedig fokozatosan kimaradtak, vagy hol jöttek, hol nem azok, akik tudtak zenélni valamilyen szinten, úgyhogy valahogy az egész csoport abbamaradt. Aztán én hosszú ideig nem jártam a klubba, tehát nem tudom a foglalkozás további sorsát.
   Mostanában elkezdtem újra járni és tudomásomra jutott, hogy ismét van zenecsoport, ami teljesen más, mint a régi. Bementem. Tetszett. Először csakúgy kinek milyen dal tetszett, illetve jutott eszébe, bemondta, és a számítógépen keresztül megkereste a vezető, lejátszotta, kivetítette a hozzá tartozó képet vagy klipet. Később témák szerint választottunk zenét, volt egy hetünk gondolkodni. Innentől kezdődött az, hogy rendszeresen járók kezdték megismerni egymás stílusát. Engem ez inspirált arra is, hogy célirányosan kezdjek otthon zenét hallgatni, utánanézzek bizonyos dolgoknak könyvekben, illetve tudatosan válogatni a különböző zenék között. Élveztem. Megmozgatta a fantáziámat. Aki képes több, mint egy óráig különböző stílusú zenéket végighallgatni, egyhelyben ülni, ha egyszer bejön a foglalkozásra, ott ragad. Egyre többen lettünk, kialakult egy biztos mag. Ahogy egymás dalait hallgatjuk, nem csak egymás stílusát kezdjük megismerni, hanem felfedezünk olyan dalokat is, melyeket nem hallottunk, vagy újra felfedeztünk és (a fejünkhöz kaptunk: de jó ez a dal is). Mostanában már megköszönjük, megtapsoljuk, aki valamilyen különlegességet vagy nagyon szép zenét hoz. Vannak olyan zenék, melyek egyeseknek tetszenek, másoknak nem. Nekem van olyan, amitől máshol a világból rohannék ki. Itt nem.
   A foglalkozás odafigyelésre, egymás tolerálására, elfogadására tanít. Az empátiás készség is egyre erőteljesebben szerepet játszik, meg az, hogy rá tudunk hangolódni egymásra. Ezek, meg a feladatok inspiráló hatása a leglényegesebb számomra a csoport működésében. Aki szereti a zenét, jöjjön! Aki nem, itt hallgathat minden stílusút, jöjjön, hátha megszereti!
   Kritikus típusú ember vagyok: ez a csoport jó.
   Aki jönni akar, hozzon magával széket, mert már nem férünk el másképp. Köszönöm ezt az élményt a csoportvezetőnek, és elsősorban magunknak.

Zsuzsa
2010

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése