Dudu és Cila

Hol is kezdjem? Férjemnek minden macska Cila. Más nevet elképzelni se tud. Én elnevezhettem őket akárminek, neki akkor is csak Cila maradt az éppen aktuális macskánk.
Vidéken laktunk, s oda bizony elkél a kutya is és a macska is. Egy gyönyörű, játékos skót juhászkutyát kaptunk, mert a szomszédban lakó gyerekeknek csak addig kellett, míg kicsi volt, és dögönyözni lehetett. Szomszédunk felajánlotta nekünk ingyen a kutyát. Freddinek neveztük el, és nagy szeretettel voltunk iránta. Egyszer talán majd mesélek róla is.

Dudu kiskutyaként került hozzánk. Fiam az egyik Gyereknap alkalmából őt kérte ajándékul. Megígért mindent. Majd ő eteti, itatja, tanítja, csak lehessen övé a kiskutya. Megkapta. Csak az első napokban etette, itatta. Aztán rám maradt minden. Most már két kutyát etettem és a macskánkat, Cilit. Cili nem viccelt. Bátran megközelítette a láncra kötött kiskutyát, az meg veszettül ugatott. Így ment ez legalább egy hétig. Aztán egyszer arra lettem figyelmes, hogy Cili a kutya edényéből eszik. Na – gondoltam –, most vége a macskának! Ez a kis ugató vakarcs mindjárt szétszedi… Tévedtem. Dugó teljes nyugalommal várta, hogy a macska jól lakjon. S utána ette meg a maradékot.
Soha többé nem ugatta meg a macskát. Elfogadta, hogy ő is a családhoz tartozik. Békében éltek, míg Cili el nem tűnt egy napon.

Éva
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése