Toulouse-Lotrec kiállítás

 
Augusztus 9-én délután elindultunk a klubból, hogy megnézzük a Szépművészeti Múzeumban Toulouse-Lotrec képeinek kiállítását.  Elég sokan összegyűltünk. A múzeumnál csatlakozott hozzánk Karesz és a barátnője is.
A kiállítás nagyon érdekes volt. Nekem nagy élményt jelentett, hogy eredetiben láthatom a művész plakátjait, rajzait. A kiállítás tematikus volt. Összegyűjtötték a színházzal kapcsolatos képeit, a párizsi örömlányokéról készített rajzokat és a barátait ábrázolókat.
 
Némafilmet lehetett nézni a művész által megörökített színésznőkről.  Litográfiát lehetett készíteni egy vizuális eszköz segítségével
- Nektek mi tetszett, hogy éreztétek magatokat?

János: Nekem nagyon tetszett a kiállítás. Engem lekötött, és ez nagy szó nálam. Aztán még felmentünk a második emeletre, ahol az állandó kiállításokat nézhettük meg. A kis infásnő című festményt is láthattuk.  És még a tetőtérbe is felmentünk, ahol egy szobor kiállítás látható

Anna: Tetszett a kiállítás, bár én hamar elszakadtam a csoporttól. De mindent végignéztem. Én is felmentem az emeletre, megnéztem az ottani kiállításokat is.

Lévi: Nekem is tetszettek a képek. Kicsit elcsodálkoztam, hogy felnőttként milyen emberek között szeretett lenni a festő. A litográfiái nagyon híresek. Ezeket nagyon nehéz megcsinálni, nagy szakértelem kell hozzá.


            A Montmartre éjszakai életébe Aristide Bruant költő és sanzonénekes vezette be; a nyolcvanas évek közepétől Toulouse-Lautrec szinte csak éjjel élt. Állandó látogatója a kabaréknak, egy ideig első és talán egyetlen szerelmével, Suzanne Valadonnal együtt, aki előbb híres festők modellje volt, majd maga is festő lett. A szórakozóhelyeken Toulouse-Lautrec ámulva nézte a divatos kánkánt, megismerte a híres táncosnőket, énekesnőket, akikről festményeit, litográfiáit készítette. Nem kerülte el a nyilvánosházakat sem: előfordult, hogy heteket töltött ilyen intézményekben, s a lányok szerették emberségéért, gyengéd együttérzéséért.



2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése