Változunk…

Anna    

Anna gyerek -és kamaszkorában nagyon gátlásos volt.  Hiába tudta kívülről a verseket, hiába voltak az ő fogalmazásai a legjobbak. Idegenek előtt nem mert megszólalni.  Eltelt sok-sok év. A karácsonyi műsorban kiválóan alakította a vak koldus szerepét, s most új szerepre készül. Saját bevallása szerint a színjátszó kör léte, és a körbe járók hatása ez.  Kétségtelen, hogy segítjük és bíztatjuk egymást.
Az igazi áttörés az lesz, amikor Anna megszólal, és játszani kezd.

Mariann

Mariann eleinte nagyon kevés ideig maradt a klubban.   Talán zavarta a sok ismeretlen ember.   Én a nyáron ismerkedtem meg vele, azóta járok ide. Az utóbbi fél évben Mariann nagyon sokat változott. Már nem kiabál, ami nagyon jó. Próbál kapcsolatokat teremteni. Igaz, még mindig az időjárás a fő témája, de már másról is lehet vele beszélgetni. A különböző csoportfoglalkozásokon részt vesz, hol hozzászól, hol fegyelmezetten végighallgatja a többieket. A legutóbbi klubházgyűlésen az iránt érdeklődött, hogy van-e valaki, aki barátkozna vele.

Ali

Kb. három éve jár a klubba. Betegségétől függ, hogy mennyit beszél. Ha felmenő ágban van, akkor felgyorsul. Ha lemenő ágban van, akkor lelassul. Húsz évig nem mozdult ki otthonról. Nevelőanyja szerint nagyon jót tett, hogy a kórház után nem magába fordult, hanem emberek között van. Szinte minden foglalkozáson jelen van, ez segíti az újságírásban.  Viszonylag jól halad a számítógéppel is, annak ellenére, hogy csak másfél éve vett magának egy laptopot.  Rájött, hogy milyen sok mindenre használható. Minden nap másfél órát ül a gép előtt, zenehallgatással együtt többet. Amikor kórházba került, a család után a számítógép hiányzott neki a legjobban.

Éva

Augusztus óta járok a klubba. Eleinte fogalmam se volt, mit lehet itt tenni. Beültem a foglalkozásokra, de hozzászólni nem tudtam. Nem mintha nem lett volna mondanivalóm, de a gátlásaim erősebbek voltak. Aztán szép lassan feloldódtam. Kialakult, hogy melyik program érdekel, melyik nem. Karácsonykor én is szerepeltem, és ma már az újság készítésében is részt veszek. Szerintem ez a klubház minden dolgozójának és klubtársaimnak köszönhető.

Zoli  
                                                                                                                                         
- Szia, Zoli! Ha jól tudom, te a régi klubtagok közé tartozol. Mióta vagy klubtag?
- 2007 óta járok rendszeresen ide. Itt olyan jól érzem magam, hogy ez a második otthonom.
- Milyen változást hozott az életedbe, hogy ide jársz?
- Sok barátom lett.
- Ezt örömmel hallom, mert tudom, hogy nem könnyű a barátságodat elnyerni. Személyesen miben változtál meg, amióta felfedezted a klubot? Már három éve ismerlek, és azt figyeltem meg, hogy nyitottabb lettél.
- Én is észrevettem, ebben sokat köszönhetek ennek a kis közösségnek.
- Mik a kedvenc csoportfoglalkozásaid?
- A beszélgetős csoportok: a mandala, az ismeretterjesztő, mese csoport, a klubtaggyűlés és a hírek szerelmesei, meg az irodalomkör.
- Van-e olyan csoportfoglalkozás, amit szeretnél, ha lenne?
- Bármilyen beszélgetős foglalkozás, ami a hasznunkra válik. Az ulti csoportot is szeretem, az is jó terápia.
- Majdnem elfelejtettem megkérdezni, hogyan kerültél ide?
- Már évek óta tudom, hogy megnyílt ez a klub. Még a Szigony utcai klubban hallottam róla. 2007-ben a barátnőm elhagyott, utána kerültem ide.
- Nagyon szépen köszönöm ezt az őszinte beszélgetést.

V. Éva , Ali
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése