Húsvétra készülődve

Már nagyon vártuk húsvét eljövetelét, és törtük a fejünket, milyen programot csináljunk, milyen finomságokat együnk és mi legyen a meglepetés.
Irodalmi csoportunk is készült ünnepi műsorral. Julika ugyan gyengélkedett egy kicsit és rám bízta a szervezést, de én előre jeleztem, hogy szívesen megcsinálom. Szorgalmasan próbáltunk. Húsvét utáni szerdán rendeztük meg a klubdélutánt, amikor mindenki nagyon igyekezett, hogy már délben benn legyen. Csokinyuszi és tojás várt ránk, a kertben kellett megkeresnünk. Kétféle salátát is készítettünk a tagokkal együtt, mindenki közös munkája volt, a konyhában szorgoskodtunk.
Örültünk, nevetgéltünk és egyben izgatottak is voltunk.
Elérkezett az ünnepi műsor ideje is délután 3 órakor. Bevezetőmben köszöntöttem a klubot, a dolgozókat, a vendégeket. M. Gábor a húsvéti szokásokról olvasott fel. Népszerű versmondóink – F. Miklós, E. Józsi, Cs. Csilla, R. Magdi – szép verseket szavaltak nekünk. Voltak vidámabb és komolyabb versek is. A zenei aláfestést Kovács Ági szolgáltatta. A műsor közepén ünnepi beszédet tartottam húsvét misztériumáról, a valóban FELTÁMADT Jézusról, a tavaszról, az újjászületésről, a népszokásokról és a Keresztény Egyházban a Nagyhét szokásait megjelenítő szertartásokról szólt. Figyelemmel hallgatta mindenki örültem, hogy a szeretet és a békesség van jelen köztünk. Utána következett a finom étkek, saláták elfogyasztása és a keresgélés a kertben.

Közös éneklés után reménykedve, a jövő évi húsvét eljövetelében bizakodva 6 órakor hazaindultunk.
Szép nap volt.

H. Margit
2012

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése