Készülődés Szántódra

Minden évben nagy várakozás előzi meg a szántódi nyaralást. Korábbi években általában szeptember végén került sor rá, de ez nem vette el a készülődés örömét. Mindig szerencsések voltunk, az esős évszak még nem köszöntött be. Szép napsütéses időszak volt az egy hét.
   A legutóbbi két évben már augusztus elejére kaptunk lehetőséget. Nagy-nagy örömmel fogadtuk. Aki már többször részt vett ezeken az igencsak kellemesnek mondható kikapcsolódásokon, az azért, aki először vett rész, az pedig azért.
   A nyaraló nagyon szép helyen van, közel a Balaton parthoz fekszik, nagyon ápolt, gondozott, szép. Miután a társaságnak nem kell másokkal osztozni a helyen, mindenki kedvére válogathat a szobák között. Én és a szobatársam, Márta, már évek óta ugyanabban a házban vagyunk elhelyezve, s ugyanabban az ágyban alszunk, mintha otthon lennénk.
   Mindenki, aki először van is ott, ugyanolyan lelkesedéssel veszi birtokba a számára választott kis házat.
   A gondnokék- Ica és Pista- már kocsival várnak az állomáson és befuvarozzák csomagjainkat. Mi kényelmesen besétálunk az üdülőbe. Nagyon kedvesek hozzánk és nemsokára vár minket az ebéd. Az ellátásunk nem hagy kívánnivalót maga után. Bőséges, finom, gyakran repetázunk. Így aztán hízunk 1-2 kg-ot.
   Délután már megbeszélés szerinti program következik. Vagy kényelmes kipakolás, vagy séta a parton, vagy máris megyünk Tihanyba. Igen szeretjük ezt a programot. Először általában az Apátságot tekintjük meg, majd szabad program van. Fényképezünk, sétálunk, vásárolgatunk. Pár óra múlva találkozunk a kis favonat megállójában, és mint feljövetelkor, visszafelé is azzal megyünk a kikötőbe. A kikötő hangulatos, a komp hatalmas. Mindig lelkesedéssel tölt el minket, akárhányszor utazunk is rajta. Nem lehet megunni, mint ahogy a kis favonatot sem, amely szinte vár minket.
   A klub vezetőivel naponta megbeszéljük a programot. Még nem volt okunk panaszra, nem unatkoztunk.
   A hét közepén a klub vezetői váltanak, és ez a nap a bográcsolásé. Így a távozó és érkező vezetők, valamint a klubtagok is érkeznek, így kb. 20 embert tudunk gulyással megvendégelni. nagyon hangulatosan telik el ez a nap is.
   Majd minden esetben a hét végére tartogatjuk a szántódpusztai látogatást. Érdemes évente megnézni, a világörökség részévé nyilvánították. Lehet lovagolni, s megtekinteni a hatalmas területen elterülő pusztát, csodás, jól karbantartott épületeivel, kis kápolnájával, balatoni halak kiállításával, a volt szerzetesek lakóhelyeivel, istállóival. Nagyon szép, emlékezetes élmény. Hosszú séta után fáradtan érkezünk haza, éhesen a jó vacsorára.
   Így telik el a hét, van, amikor csak strandolunk, vagy átmegyünk Siófokra, Földvárra.
   Sajnos minden jónak vége szakadt egyszer, így indulunk haza. Tele élményekkel, napfénnyel és várakozással a következő nyárra.
   És most ez a nyár június 5-e, ez a nyaralás kezdete. Vár ugyanakkor jó élményekkel, és reméljük mindannyiunk igen jól érzi majd magát.