Quimby koncert

Voltam a Quimby együttes koncertjén. 20 órakor kezdődött és körülbelül 22 óráig tartott. Az unokahúgom, Lilla kedvéért mentem el a koncertre, és nem csalódtam. Fantasztikus élmény volt. Szerintem sokkal jobb élőben hallgatni a számokat, mint lemezről. Persze megvan annak is a maga varázsa, de ha engem kérdeztek, akkor inkább élőben hallgatok meg valamit. Lilla egyébként 19 éves, és állatorvosnak tanul a Szent István Egyetemen, júniusban fejezte be az első évét. A Quimby egy alternatív rock együttes, epikus, sanzonos hangvételű dalok, expresszív zenei világ, erőteljes előadásmód, szimbolikus szövegvilág jellemzi, melyet helyenként népi elemekkel fűszereznek. A zenekar 1991-ben alakult Dunaújvárosban. Első albumok 1993-ban jelent meg. 1998- ben elnyerték az év hazai albuma díjat, Diligramm című lemezükkel. Majd 2003-ban a zenekar szünetre vonult. 2005-ben tértek vissza egy új albummal, mely elnyerte Az év hazai modern rock albuma díjat, és platina-lemez lett. A Quimby innentől egyre nagyobb népszerűségre és ismertségre tett szert, részben a Csík zenekar „Most múlik pontosan” című dalának feldolgozása miatt is. A Quimby legutóbbi albuma 2013 decemberében jelent meg Kaktuszliget címmel, és 2014 januárjában elérte a platinalemez státuszt. Nekem a dalaikban a gitár hangja tetszett a legjobban. Nem is tudom, hogyan lehetne ezt pontosan megfogalmazni, a gitár hangját hallom meg legjobban a dalokból. Szeretem, ha szól egy gitár. Nem nagyon hallgattam Quimby-t a koncert előtt. Korábban összesen 2 számokat ismertem az Andróidő című számot, és a Most múlik pontosan dalt. Sajnos ezeket nem játszották a koncerten, viszont az Autó egy szerpentinen és a Megadom magam című daluk elhangzott.
De azért, hogy ne legyen olyan jó kedvem, a szomszédom, már úgy értem, hogy aki mellettem állt, kitalálta koncert közben, hogy megpróbál sörös pohárral a kezében úgy ugrálni, hogy nem borul ki a sör. Elmondom, nem sikerült neki! ☺ A kezében tartott pohárból a sör fele az én ruhámon landolt. Nem voltam túl boldog a dologtól, már csak azért sem, mert 15 fok volt akkor este. A koncert is szabadtéren volt ugyan, a Kobuci kertben, az volt egyébként a nagy szerencséje, hogy a tömegben nem érezte az ember a hideget. Gyilkos szemekkel néztem az illetőre, aki persze rögvest bocsánatot kért. Körülbelül 100 perc zenélés után, szerette volna befejezni a zenélést az együttes, a közönség unszolására, azonban folytatták. A frontember a következő mondattal csitította le az ujjongó közönséget. „Gyermekeim, 10 óra elmúlt, halkan vigadjatok!” Háromnegyed 11-kor fejeződött be végül a koncert, és ahogy vége lett, meghajolt a zenekar, és esni kezdett az eső. Mondhatni, végszóra megjött a vihar is. A sör eddigre már végre megszáradt a ruhámon, de nem volt szerencsém ezzel a mai nappal, ázni kezdtem megint. Az eső szerencsére hamar alább hagyott, nem lett elázás a dologból. Hát ilyen élményeim voltak a Qumby koncerten. Unokahúgommal megbeszéltük, hogy elmegyünk a következő Quimby koncertre is. Énszerintem ti is hallgassátok a dalaikat! Szerintem nagyon jók, és fel tudják vidítani az embert, ha valamiért rossz kedve van!

Miki
2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése